Opakované otázky a překážky
... aneb s čím se opakovaně u klientů setkávám. Níže uvádím některé problémy včetně stručného popisu procesu jejich řešení.
Nerad mluvím o problémech své firmy.
Častá otázka a zpravidla mentální problém před prvním kontaktem s konzultantem. Je běžné, že podnikatel se často cítí na starosti sám. Rodinu nechce zatěžovat, kamarádovi u piva přece nebude říkat, že má nějaké problémy atd. Právě naopak konzultanta příp. mentora si zvete kvůli tomu, aby Vám pomohl. V tuto chvíli přichází jeho role tzv. vrby. Zkušený konzultant si s Vámi umí v klidu a bez emocí promluvit, dojít k jádru věci a zahájit cestu správným směrem. Samozřejmostí je absolutní diskrétnost. Ve většině případů řešil již daleko horší problémy a zcela jistě si s tím poradí. Je samozřejmě důležité neztrácet čas a řešit věci bez zbytečného odkladu.
Máme problémy s účetní nebo s účetní firmou.
Problém, se kterým se setkávám často. Ať vypadá otázka a popis problému jednoduše, zpravidla to tak není. V tomto případě jdu cestou analýzy procesů. Velmi často totiž není potíž v zaúčtování, ale ve způsobu komunikace, oběhu účetních dokladů, nedostatečného nastavení analytik apod. Moje práce pak spočívá v nastavení správných postupů, konkretizace požadavků a dohled nad jejich správnou realizací. Pokud se ukáže, že toto vše funguje, může být problém opravdu v účtování. Pak pomáhám firmám v celém procesu změny, od počátečních požadavků přes výběr, předání a spolupráce při nové implementaci.
Pořád nevíme, jak si stojíme a jak hospodaříme.
Data mají v dnešní době cenu zlata. V každé firmě jsou a je jen otázka, jak a co se z nich vytěží. Dělám to rád, zprofanovaná zkratka KPI pořád ve většině případů funguje. Je jen otázka přístupu a zpracování, aby to byla motivační složka a ne bič. Mám radost, pokud dojdeme k takové palubní desce firmy, kde máme rychlý přehled o výkonu a trendech. Na to navazuje reporting z konkrétních čísel ukazující to, co firmě pomáhá a není pro ní zbytečné.